Ryckipungvägen 118118

Regn och mera regn, kan man klaga. Ja, det finns alltid saker att klaga över. Har man inget att klaga över hittar man alltid något som inte är perfekt. Idag är der vädret som man klagar på. Studenten har börjat och mitt Ex Marcus hade äran att gå ut på trappan. Jag slutade två så jag han ner på stan och se när alla studenter åkte Lastbil. Jag mötte upp LInnea på stan och Marcus föräldrar. Firade han sedan hemma hos hans lossas Farmor i Granlo. Han fick en jätte fin blomma av mig och ett väldigt persoligt kort. Som bara han får läsa!!!

Min paraply historia
Tjatade hela dagen  på jobbet om någon hade ett Paraply till salu. Men icke!!!
Jag slutade två, gick upp på Ica för att köpa ett paraply. Sprang runt på Ica och jag hittade inget, frågade två i personalen och till slut hittade jag det. Vid kassorna, jag tog ett  svart,ställde mig i kassan och kollade i plångboken och där var det tomt. Jag hae glömt mitt bankomat kort på jobbet. Jag sprang ner på jobbet och hämtade mitt bankomat kort. Små joggade till bussen i spöregnet(utan paraply). Kom ner på stan där jag bestämmt träff med min vän Linnea. Målet var LInnea. Men när jag satt på bussen och nästan hade nått mitt mål så skulle självklart busschaffören sega på och stå 5 miunuter på varje busshålls plats så jag höll på att spricka av panik och stress. Ja i alla fall så gick vi på Åhlens och där fick jag änligen mitt Paraply!!!

Nu sitter jag här med ett nytt paraply och min man, Han spelar som vanligt GTA och jag sitter vid datorn. Men jag klagar inte. JAg klagar aldrig, vi männsikor klagar aldrig. kände ni min ironi.
Fan va vi männsikor är speciallist på att klaga. Vi klagar på vädret,på jobbet, hur ont vi har, hur trött vi är, på alla små saker. Aldirg är vi nöjd!!!! Vad är det söm gör att man blir NÖJD!! Finns det någon nivå i livet där man slutar ha ett HA begär??Ja jag finner dåå inga svar och kommer nog fortsätta att klaga på att jag har ont i axeln, att vädret suger och att allt annat skit. Men en sak har jag slutat klaga på och det är mig själv. JAg är så nöjd med mig själv som jag är, kan själv klart bli bättre på några saker men över lag är jag nöjd och bara det är ett stort steg på min livs stig...................

Ps. min rubrik, prova att ringa till 118 118 och fråga efter adressen till Mekonomen i Falun. Lovar att du får dig ett gott skratt;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0