Blåkupa!

Fantastisk väder, solen skiner och min hud är nu en liten nyans brunare.
Det är en olidlig värme, jag ska inte klaga men just nu är det så varmt att man inte orkar göra nått. Men vadå. vad gör det hur skönt är det inte igentligen att bara ligga på en filt på gräset och läsa lite tidnigar(lösa lite korsord!!)

Jag har börjat med mitt nya projekt här hemma. Göra en ute plats, började med att gräva för 2 veckor sedan och idag har jag börjat lagt plattor. Tror ni jag valde fel dag???
Jag har gått ner 10 kilo genom att jag svettas som en gris och nu orkar jag inte jobba mera. Jag har bara lagt halva ute platsen så den andra halvan får bli en dag när det är skugga och 10 minus!!!

Jag tänker på min man, han är hos sin pappa och gör ved. Lider att min plutt måste stå och jobba i dena tropiska värme.

Mamma och jag tog en promenad till Ica förut och det var en döds vandrig. Vi fick köpa en glass för att svalka våra heta kroppar. Efter promenixen vart det en väl förkänad god sallad med feta ost och soltorkad tomat.

Nu sitter jag och intar lite värska i en melon form. Är så gott med melon när det är varmt och apropå melon, vatten melon är gott i sallad.

....Min man ska till fjällen imorgon så ikväll ska jag ta igen en veckas kramar och bara njuta av min svettiga byggare bob:)
image2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0